close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ירידה חדה בגניבות הרכב

מערכת שורשיא שבט, תשעד12/01/2014

יש לציין כי צמצום היקף גניבות כלי הרכב בישראל הוא אחד מהיעדים המרכזיים במסגרת תכנית המפנה של משטרת ישראל

תגיות:
על פי דברי דובר המשטרה, היקף גניבות הרכב בישראל בשנת 2013 הוא הנמוך ביותר מזה שנים.

היקף גניבות הרכב מצוי זה שנים בירידה עקבית ומתמשכת הודות לאכיפה נחושה של כלל מחוזות משטרת ישראל, מג"ב ויחידת אתגר בלהב 433 ושיתוף פעולה הדוק עם רשויות אכיפה נוספות.
פעילות מאומצת ובלתי מתפשרת כנגד עבריינים ומחוללי העבירה במישור הפלילי, הכלכלי והמנהלי הובילו לכך שנתוני גניבות הרכב בתום שנת 2013 הם הנמוכים ביותר מזה שנים, זאת למרות שצי הרכב במדינת ישאל הולך וגדל ועומד על קרוב ל- 3 מליון כלי רכב, כך ששיעור הירידה בהיקף הגניבות מקבל משנה תוקף.
כפי שמוצג

בנתונים המצורפים, היקף כלי הרכב שנגנבו עמד בשנת 2013 על 19,605 כלי רכב, לעומת 21,157 כלי רכב שנגנבו בשנת 2012. ירידה של למעלה משבעה אחוז, המצטרפת לירידה הרב שנתית בעשור האחרון.
חשוב לציין את הירידה החדה בהיקף גניבות הרכב הדו-גלגלי, כתוצאה ישירה של פעילות העניפה והממוקדת שביצעו כלל היחידות בתחום זה - בשנת 2013 נגנבו 2932 כלי רכב דו-גלגלים, בהשוואה ל-3625 שנגנבו בשנת 2012, קרי ירידה של למעלה מ-19%!

יש לציין כי צמצום היקף גניבות כלי הרכב בישראל הוא אחד מהיעדים המרכזיים במסגרת תכנית המפנה של משטרת ישראל, הרואה בעבירה זו עבירה המשפיעה באופן ישיר על בטחונו האישי של הציבור ובעלת השלכות ניכרות על הקופה הציבורית.

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה